onsdag den 27. juni 2012

Glasfade, mosaikfade, bakker mm.

For en del år siden gik jeg på et glaskursus, hvor jeg fik lavet en del glasfade og fyrfadsholdere. Det var virkelig en spændende proces fra start til slut. Først skulle der udvælges hvilket faver af glas, man kunne tænke sig at kombinere på sit fad. Derefter skulle det skæres ud med en glasskære, dette krævede lige en del øvelse, men jo mere man arbejde med det, jo lettere blev det skam også. Når man havde fået skåret de glassstykker, man ville have på sit fad, skulle det limes ovenpå det klare glas, som man havde valgt til bund, og til sidst skulle det så brændes inde i glasovnen. Det var altid i spænding, at man mødte op gangen efter, for det var aldrig til at vide, hvordan glasset havde formet sig i brændningen, og der var desværre også nogle gange, at brændningen mislykkedes.

Jeg vil varmt anbefale andre, at tilmelde sig sådan et glaskursus. Det er virkelig et spændende materiale at arbejde med, og det er nogle flotte resultater man kan få skabt.

Her får i lige et lille udvalg af det, jeg fik lavet. Jeg har selv det nedertse fad i de sort/hvide farver, som er på det første billede, som favorit.

Men hvilken har du?






















Som jeg tidligere har fortalt, laver jeg også en del i moasik. Men da jeg efterhånden har lavet en del bakkeborde med mosaik, har jeg derfor også lavet en del fade og glasfade hvori, jeg har lavet mosaik ned i. I får derfor også lige fornøjelsen af, at se mit lille sortiment af dette, og I er meget velkomm til at smide en kommentar, og sige hvad I synes om dem.

























2 kommentarer:

  1. jeg er helt vild med det der er lavet med blå mosaiktern og brændt i ovn.

    jeg har også selv rodet lidt med glas, det er som du skriver en spændende proces fra start til slut :)

    SvarSlet
  2. Jeg synes det store runde fad i vindueskarmen er rigtig smukt.
    K.h.
    Christina

    SvarSlet

Jeg bliver altid super glad, når du gider at ligge en kommentar på mine indlæg.