søndag den 28. april 2013

Nye øreringe og opsamling på en fantastisk uge

Som jeg også skrev i sidste indlæg, så har jeg jo været på studiet i hele denne uge, hvor jeg har fået rigtig mange nye lærerige indput fra en masse spændende foredragsholdere. Men derudover er der også blevet tid til lidt kreative sysler, nemlig alle disse forårsøreringe i dejlige forårsfarver.

De er alle lavet i det fantastiske materiale cernit, som er blevet formet ned i forskellige forme, som jeg har haft liggende i min kreaskuffe i en del tid. På grund af, at jeg har haft så mange andre ting at se til, hvilket I måske godt kan nikke genkendende til, så har jeg simpelthen ikke haft tid til at give mig i kast med dette projekt, selvom det længe har været på to-do-listen, men som I nok kan se, så er formene nu blevet taget i brug med stor stil.

 
 
 Det er måske lidt svært at se, men det skulle gerne forestille et par ugler.

 
 Og her igen et par svaler, hvilket måske også er lidt svært at se via billedet. Det skal så lige siges, at de i virkeligheden tager sig meget pænere ud end her på billedet, men det er bare svært at få alle detaljerne med, når jeg arbejder med farverne neon. Måske kan I lettere se det på de sorte og tyrkis/blå ugler og svaler, som kommer længere nede i billederækken.





















 
Har du lyst til at se flere af mine øreringe, så tag et klik lige her her, her og her
 
 
I går aftes var jeg til en fantastisk koncert med min dejlige veninde på Train her i Aarhus. Der var selvfølgelig rigtig mange mennesker derinde, hvilket såmendt heller ikke kom som nogen overraskelse for min veninde og jeg, men heldig som jeg var, så var der en fyr som spurgte mig, om ikke jeg havde lyst til at komme op at sidde på hans skuldre, så jeg kunne nyde koncerten deroppe fra. Sådan et tilbud siger man da ikke lige nej tak til. Så med den skønneste udsigt til Medina og hendes stemme samt en fantastisk veninde, så havde jeg som sagt en helt forrygende aften.
 
Måske har I gået og undret jer lidt over, om jeg egentlig kan tillade mig at drikke, når jeg er i byen i forhold til min spiseforstyrrelse. Men jeg har simpelthen sagt til mig selv, at det skal jeg give mig selv lov til. Det at kunne slippe sig løs og samtidig "dulme" angsten for de "farlige" madvarer gør, at jeg ikke tænker så meget over anoreksien, når jeg drikker. Ikke forstået på den måde, at jeg så bare kan spise slik, is, kager og drikke øl, for gid det var så vel. Jeg er selvfølgelig stadig bevidst om, hvad jeg indtager. Eks. så drikker jeg helst light produkter, hvis det er muligt, men jeg kan samtidig godt tillade mig selv at drikke drinks i løbet af aftenen samt et par enkelte sommersby mm. Jeg ved jo med min bevidsthed godt, at der er en del kcal i disse drikke, men som sagt, så skal jeg jo, ligesom alle andre mennesker, også have lov til at more mig med lidt alkohol.
Får jeg så dårlig samvittighed dagen efter over, at have drukket og måske indtaget flere kcal end, hvad jeg plejer?
For nogle år siden kunne jeg godt have rigtig dårlig samvittighed overfor mig selv og anoreksien, men i de seneste år har jeg ikke rigtig haft det skidt med, at jeg måske har indtaget flere kcal aftenen før. Samtidig så tænker jeg også på, at jeg i løbet af sådan en aften, får gået og danset en hel del, så det kræver jo også mere energi, end hvad jeg normalt indtager.  Sidst men ikke mindst, så ved jeg også godt, at det jo kun er godt for mig med disse ekstra kcal, for så skulle jeg jo gerne stige lidt i vægt, hvilket jeg jo inderst inde godt ved, at jeg kunne have stor gavn af.  
 
Lidt billeder fra aftenens koncert.




 Min dejlige veninde og jeg.
 
Til trods for at jeg kom i seng kl. 6.00 i morges, så kunne jeg simpelthen ikke sove ret længe, tror det skyldes det dejlige forårsvejr, som jeg simpelthen ikke ville gå glip af. Derfor tog jeg lige et lille smut ned i byen sammen med min elskede mor, hvor jeg fik shoppet hele to par sko, som netop var på tilbud. Et par Nikesko, som jeg allerede nu har fået indviet ved en lille gåtur her til eftermiddags i det dejlige vejr, og jeg kan godt love jer for, at de er guld værd, man går jo hammer godt i dem og samtidig, så er de da også lidt smarte til hverdagsbrug. Det andet par jeg købte er af mærket Runtech, et mærke jeg ikke lige kender, men synes også at de var veldig fine, især med de tyrkise snørebånd og bund, det giver lige skoen et ekstra pift, og samtidig er jeg jo som I nok allerede ved helt vild med tyrkis.
 




 
 Lidt sommerblomster fra i dag, skal I såmendt heller ikke snydes for, og samtidig med det, vil jeg også lige sige tusind tak til alle jer herinde, på Bloglovin og på Instagram. Jeg har netop her til aften rundet de 214 faste læsere, 125 på Bloglovin og hele 326 på Instagram. Det betyder virkelig meget, at I er så mange som gider at følge mig og samtidig ligge en kommentar i ny og næ.

Hvis du ikke allerede nu følger mig på Indtagram, så går jeg under navnet helenasolskin og til jer der ikke har mig på jeres Bloglovin, så kan i hurtigt tilføje mig ved et enkelt klik ude i højre sidebar.



Ser frem til en ny uge, hvor vi heldigvis får flere børn i SFOèn da lockouten jo er ovre.
Rigtig god uge til jer alle og forsat god søndag.


9 kommentarer:

  1. Super søde øreringe, de må helt sikkert være et hit.. :0)

    SvarSlet
  2. Jeg er vild med de røde elefanter.

    SvarSlet
  3. Wow hvor er de flotte de øreringe du laver. Jeg er selv begyndt med at lave øreringe i cernit, men mangler forme, hvor køber du dine flotte forme henne.

    SvarSlet
  4. Mange tak, jeg køber formene forskellige steder bl.a creative Company og panduro og de er rigtig gode og nemme at arbejde med i forhold til at få cernitten ud.

    SvarSlet
  5. Der er godt nok mange flotte øreringe. Og så lige med matchende neglelak, ville det være perfekt til sommer :-)

    Og super flot, at du godt kan drikke og hygge dig, når du er i byen! :-)

    Knus

    SvarSlet
  6. Nej hvor er de fine! Sælger du, så er jeg interesseret:)

    SvarSlet
  7. Mange tak Tina, ja lidt blev der lavet og ja sælger skam send mig blot en mail om hvilke par du ønsker, så finder vi ud af det.

    SvarSlet
  8. Tak søde Krokodullen ja med en matchende neglelak ville være helt perfekt her til sommer.

    SvarSlet

Jeg bliver altid super glad, når du gider at ligge en kommentar på mine indlæg.