torsdag den 8. november 2012

Årets første julefrokost

Her på lørdag skal jeg til årets første julefrokost sammen med mit studiehold. Jeg ville egentlig selv have syet mit dress til aftenen, men tiden har desværre ikke lige været til det, og så faldt jeg tilfældigvis over denne fine marineblå kjole inde i Vero Moda, og den måtte jeg simpelthen bare eje. Jeg er så vild med denne farve og den passe så fint til mig. Jeg har en fin sort bolerojakke, som jeg til gengæld selv har syet sidste år, som jeg vil have på som overdel.



Så er det jo altid rart, at have et stort udvalg af sine hjemmedesignede smykker, og det har såmendt heller ikke taget mange minutter, at udvælge hvilke smykker jeg skulle have på hertil. 


 
Jeg ser i hverfald frem til årets første julefrokost.
 
Håber I har haft en god torsdag indtil nu. Jeg vil nu igang med endnu et kreaprojekt, og nyde det sidste af aftenen i stearinlysets skær.

5 kommentarer:

  1. Sikke en smuk kjole!! - Og rigtig fine smukker der passer til :)

    SvarSlet
  2. Kære Helena.
    Jeg er ny læser på sin blog og nyder at kigge med på alle dine ideer. Hvilken kreativ idé rigdom, wow!! Forleden blev jeg vældig inspireret af dine sort/hvid/blå trekants puder og gik straks ud og købte stof til nogle selv. Jeg er nu blevet færdig med den første og den er fin. Dog Kom de store harlekins trekanter (dem der fremkommer gennem 4 sammensatte trekanter) ikke til at støde op til hinanden, da jeg blev nød til at bruge spidserne til sømrum til sammensyningen. Forstår du? Hvordan undgik du det... Måske du vil dele målene på dem du har vist billeder af? Til sidst; Du skal have tusind tak fordi du delte din idé og fremgangsmåde. Jeg er blevet helt tændt på det og vil bestemt lave flere :-)
    Venligst Mette

    SvarSlet
  3. Hej Mette. Hvor er jeg glad for, at du kan bruge min vejledning til puderne. Med hensyn til hvorfor dine spidser ikke passer sammen, kan det måske skyldes, at når du måler ud til trekanterne, så skal du huske, at ligge 1cm sømrum til. Det er også vigtigt ved sammensygningerne, at sømmene passer sammen. Ligeledes kan jeg også tilføje, at øvelse gør mester, jeg har efterhånden syet en del af disse puder. Min første vil jeg heller ikke just ligefrem prale af i forhold til de seneste, som jeg har fået syet. Jeg håber, du kunne bruge mit svar;-)

    SvarSlet

Jeg bliver altid super glad, når du gider at ligge en kommentar på mine indlæg.