tirsdag den 17. januar 2012

Step by step på papirflettasker

Efterhånden har jeg fået kraeret mig en del papirflettasker, og jeg syntes derfor, det var på tide, at jeg lavede en lille step by step vejledning på, hvordan man gør. Jeg håber I som læser vil få glæde af ideèn, og hvis I har spørgsmål til, hvordan man gør, så skriv endelig.


                                                               Det færdige resultat.

    1) Vælg først hvilke papir du ønsker at bruge. Jeg vil dog ikke anbefale, at pairet er for kraftigt, da det gør det svært at flette.
                                      2)Derefter klipper du 200 stk. i målene 5,5 cm. x 12 cm. Gerne i forskellige farver. Når disse et klippet putter du pakketape på stykkerne, på den måde kan tasken holde til mere og modstå vand.
3) Start med at folde bunden op til toppen.
4) Åben papirstykket og fold de to sider ind på midten.
5) Således får du en kraftig lang stykke.
5) Begge sider foldes igen ind på midten.
6) Siderne foldes igen ind på midten.
7) Så skulle du gerne ende med at have denne lille stump på ca. 3 cm. x 1,4 cm.
8) Så skal der flettes. Start med at sætte 2 stykker ind i hinanden.
9)Dette fortsætter du med, til du har lavet en ring på ialt 50 stykker.





10) Når du har lavet 6 ringe af 50 stykker papir på hver ring, skal de sættes sammen. Jeg bruger gerne hobby-quicklim fra Panduro, da dette gør, at ringene ikke hopper fra hinanden ved afslutning.

11) Limen tørrer hurtigt, men jeg sætter alligevel en klemme på for at holde ringene sammen.


12) Så skal lynlåsen syes fast, dette er nok det sværereste. Vælg en af ringene, som lynlåsen skal syes fast på. Med stærk sytråd syer du imellem de små led hele vejen rundt.




13) Derefter skal de resterende ringe syes sammen, en efter en.




14) Slutvis fletter/syer du bunden sammen ind i hinanden. Dette er heller ikke lige til, men med lidt håndkraft, kan det sagtens lykkedes.
Tasken set indefra.

Vupti, dupti 1 stk. taske.

17 kommentarer:

  1. Hvor er den bare fin, og super god guide. Kunne være man skulle prøve:o)

    HanneZ
    www.modepaabloggen.dk

    SvarSlet
  2. Det er dejligt du gider lægge en guide til nye flettere rigtig flot. Men hvorfor limer du ringen sammen?? Den blir når jeg laver dem lukket i flet også. Pia

    SvarSlet
  3. Hej. flot guide. hvis jeg havde været ny ville mit spørgsmål være hvordan de skal vende når de skal flettes sammen.
    Lidt sjovt at høre at du starter med lynlås og slutter med bund. jeg gør det lige modsat. først bund så ringe og lynlås til sidst

    SvarSlet
  4. Hej. flot guide. hvis jeg havde været ny ville mit spørgsmål være hvordan de skal vende når de skal flettes sammen.
    Lidt sjovt at høre at du starter med lynlås og slutter med bund. jeg gør det lige modsat. først bund så ringe og lynlås til sidst

    SvarSlet
  5. Grunden til at jeg vælger at lime ringene sammen er, at jeg synes, at det holder bedre. Ja jeg har også set mange andre guides, men det gælder jo om at finde den måde man bedst synes, at det fungerer for en . Mvh Helena

    SvarSlet
  6. hej jeg vil spørge om du også har en vejledning til at lave en klap på taskerne v.h. inge

    SvarSlet
  7. Jeg har desværre ikke lavet en vejledning til klappen endnu.

    SvarSlet
  8. Hejsa
    Tak for din kommentar på min blog. Det var dog ikke den teknik som hende fra Creative papir brugte, men spædende ser det ud :-)

    SvarSlet
  9. Nåååå okay, lyder som noget jeg må lære;-) Altid dejligt med en ny teknik;-)

    SvarSlet
  10. Hej Helena
    Har lige været ved at kigge på dine tasker og er lidt interesseret i hvordan, eller måske mere hvad de "dimser/nitter" du sætter hanken fast med hedder?
    Jeg bruger nemlig selv geværknapper, men det gør at jeg ikke kan sætte en bred rem på.
    Vh. Anja

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Anja. Stort set alt mit værktøj har jeg købt ude i laederet i Århus. Der har de rigtig mange gode ting til anvendelse til taskerne. De har også en hjemmeside, hvor du også kan bestille fra, hvis ik du lige bor i nærheden. Selve nitterne hedder vidst bare møtrik eller sådan noget, men du kan sagtens få råd og vejledning når du er derude. Håber det ku hjælpe.

      Slet
  11. hvordan er det lige de bliver limet sammen altså hvordan skal de sidste to ender flettes ind imens der limes... ellers rigtig go guide til hvordan man fletter, forsår bare ik lige endnuu hvoran man lukker dem sammen

    SvarSlet
  12. Når du har den sidste ende, så putter du det sidste halve led ind i det led, du har startet ringen men. Når du har gjort dette, kan du så lime det med Quicklim, kan bl.a. købes i Panduro. Håber du kan finde ud af det og ellers skriver du endelig igen;-)

    SvarSlet
  13. Altså du limer lim ind i selve start leddet, så limen ligger inde i flapperne, og du på den måde undgår at limen bliver synlig.

    SvarSlet
  14. Hej Helena (:
    Jeg ville bare lige høre hvad for noget papir du bruger ? (:

    SvarSlet
  15. Hej
    Jeg bruger alt ligefra gavepapir, tebreve, reklamer og folie, så der er masser af muligheder.

    SvarSlet

Jeg bliver altid super glad, når du gider at ligge en kommentar på mine indlæg.